пʼятницю, 10 лютого 2017 р.



     В рамках місячника суспільно-гуманітарних дисциплін  відбувся загальноучилищний позаурочний захід «Крим наш – український», присвячений питанням анексії  півострову. Метою заходу було ознайомлення учнів з основними етапами розвитку Криму, доведення його нерозривного зв’язку з українською історією, привернення уваги  до сучасної проблеми Криму та перспектив її розв’язання, формування об’єктивної оцінки історичних подій та фактів, а також виховання в учнів патріотичних почуттів, усвідомлення єдності України та відповідальності за збереження її цілісності. 
         У ці лютневі дні виповнюється 63 роки, як Крим було приєднано до тоді ще радянської України. І увесь цей час він був невідємною частиною України – відроджений коштами і працею українського народу, перетворений на перлину на карті нашої Батьківщини.  А тому маємо протистояти  незаконній анексії півострова Росією і повернути його разом з людьми, які люблять Україну, у сім’ю братніх націй, що мешкають споконвіку пліч-о-пліч на нашій благодатній землі. 
     Захід проведено у формі відеожурналу. Учні мали можливість переглянути ряд відеофрагментів: про заселення Криму у різні історичні часи; про його підкорення  Російською імперією, про передачу Криму УРСР, анексію  півострова Росією у 2014 р., про сучасні проблеми Криму та важливість повернення його до складу України.                                         
            Відеоматеріали та коментарі викладача допомогли учням зрозуміти найважливіші історичні сторінки Кримського півострова, питання, чи був він колись російським, події 1954 р. – це був подарунок чи тягар для України, як втрачали Крим – хронологію подій та  чому у Криму є майбутнє тільки з Україною.
            Учні Петро Нікула  та Наталія Доскалюк представили тематичну добірку «Крим – не Росія, або 12 фактів про Крим український». Викладач презентувала матеріали преси про Крим, як складову частину України та книгу М. Галичанця   «Наш український Крим. Життя українців на півострові».
            На завершення учениця прочитала зворушливий вірш Є. Сахно «Крим – це Україна»:
                    Вернися, Криме мій коханий,
Посидь ще трішки, ще не йди.  
Ти подивися, рідний, в чому вбраний!    
Ти у неправді! Скрізь брехні сліди!
Згадай, що я люблю тебе без тями,
Що твої болі виліковую мечем.
О, рідний Крим! Обплутаний дротами,
Невже горіти хочеш, любий мій, вогнем?
Вогнем неправди і обману,
Вогнем не своїм, Криме, а чужим!
Згадай про сльози Нашого Майдану!
Згадай, почуй: тебе я зву Своїм!
Не будеш ти чужим мені довіку.
Чужі нам ті, хто волю в нас краде.
Вони як злодії, немає від них ліку,
Та, Криме мій, наш Бог нас проведе.
Мій гордий Криме, ти - це Україна.
Я твоя мати, ти - мій рідний Син.
За тебе я молюся на колінах,
                    Бо в моїм серці ти такий один!
                    Я бачу тут майбутнє України,
                    Між двох морів ця чарівна краса,
                    Під небом мирним синім-синім
                    Розтягся край любові і добра.





           
         

Немає коментарів:

Дописати коментар