вівторок, 15 грудня 2020 р.

                                                      ЗАВДАННЯ за 11 грудня

                                                                    Гр.13

                                                        Громадянська освіта

Тема: Політичні партії. Громадські організації і їх вплив  на демократію. Громадянське суспільство та правова держава

Д/з: §22,23, вивчити нову термінологію, ознаки правової держави, структуру                     і завдання громадянського суспільства

Ознайомитися з презентаціями:

1) Політичні партії та громадські організації 

https://drive.google.com/file/d/1DAHmC5MX4nsv5nngXcSGLbN1vkAUAGOk/view?usp=sharing

2) Правова держава

https://drive.google.com/file/d/1TMTqhiVrOdi696onyFvnwHO6QPJLN0KB/view?usp=sharing

3) Громадянське суспільство і правова держава

https://drive.google.com/file/d/1-fvAB5sdJokHOiotZ5oQ_9jgRleoblUy/view?usp=sharing

                                                             Гр.10
Історія України
Тема: Етносоціальні зміни в УРСР. Життєвий рівень населення.                                   Особливості розвитку культури. Освіта й наука. Українське поетичне кіно.

Д/з: §12,14;  опрацювати опорний конспект теми"; підготувати презентацію "Життя номенклатури у роки "застою".

Розвиток соціальної сфери в період «застою»

1. Основні етносоціальні процеси в УРСР:

§          Загальна кількість населення – 51,7 млн .Зменшення темпів приросту населення удвічі, старіння нації.

§          Скорочення тривалості життя.

§          Депопуляція: переважання смертності над народжуваністю.

§          Міграція робочої сили, особливо на новобудови Сибіру й Далекого Сходу.

§          Урбанізація (у 1964 р. 2/3 населення республіки мешкало у містах).

§          Скорочення чисельності сільських мешканців.

§          Зростання частки робітників: на поч. 80-х рр.. – 1/2, в сер. 80-х – 2/3 працюючих.

§          Від'їзд євреїв до Ізраїлю (близько 350 тис.).

§          За 30 років частка українців в УРСР зменшилася з 77% до 72%, а росіян – зросла з 17% до 22%.

     (особливо в Криму й великих містах).

 Здобутки і проблеми у соціальній сфері

Позитивні тенденції

Негативні тенденції

- Підвищення життєвого рівня населення Укра­їни.

- Збільшення мінімальної та середньомісячної зарплатні, пенсій, стипендій, введення пен­сій колгоспникам.

- Покращення забезпечення побутовою техні­кою.

- Збільшення майже в 5 разів загальної суми виплат та пільг за рахунок громадських фон­дів.

- Введення в експлуатацію значної кількості житла, шкіл, будинків культури.

- Низькі ціни на житло та комунальні послу­ги.

- Безкоштовні медицина та освіта.

- Призначення грошової допомоги малозабез­печеним сім'ям із неповнолітніми дітьми.

- Безоплатне користування підручниками в се­редній школі.

- Поліпшення транспортного обслуговування населення (дешевий проїзд, нові маршрути, відкриття метрополітену в Харкові тощо)

 

- Уповільнення темпів зростання добробуту, відставання за якістю життя від сусідніх європейських країн.

- Товарний дефіцит, спекуляція.

- Недостатні розміри пенсій та соціальних виплат.

- Низька якість житла, великі черги на його отримання, розподіл квартир за відсутності громадського контролю.

- Великий розрив у соціальному забезпеченні села та міс­та.

- Залишкове фінансування соціальної сфери.

- Недостатній розвиток соціальної сфери села, від'їзд мо­лоді в міста; збільшення кількості неперспективних, «вимираючих» сіл.

- Низька якість рівня охорони здоров'я: у 1970 р. на неї виділялося 12,3 % бюджету, у 1985 р. 9 %, природ­ний приріст населення знизився в 2,2 раза.

- Прихована інфляція.

- Зростання розриву між життєвим рівнем звичайних гро­мадян та «номенклатури».

- Уповільнення темпів зростання прибутків населення.

 

 - Номенклатура - панівна партійна еліта в СРСР, що цілком контролювала всі сфери життя  

                                 суспільства та користувалася великими пільгами і привілеями.

- Основні привілеї номенклатури:

  • Власна закрита система постачання продовольства й промтоварів.
  • Зарплата — у 2-3 рази вища за робітничу.
  • Закриті санаторії, поліклініки, лікарні, пансіонати тощо.
  • Покращене житло, спеціальна прислуга.
  • Гарантія навчання й престижної роботи для дітей.

- Моральний клімат у суспільстві у період «застою»:

  • Відбувалася криза суспільної свідомості.
  • Відбувалися звуження демократії, бюрократичне засилля, порушення законності, нехтування прав і свобод людини.
  • Почала формуватися подвійна мораль радянського суспільства.
  • Зростав розрив між гаслами і реальними справами.
  • Відновлювалися репресії проти інакомислячих.
  • Широкого розмаху набули приписки на виробництві, хабарництво, казнокрадство, формування мафіозних структур і зрощування їх з державним апаратом. Особ­ливо це торкнулося торгівлі й правоохоронних органів.
  • У суспільстві панували апатія, скептицизм, зневіра в справедливість.
  • Соціальним злом стало поширення алкоголізму і п'янства.
  • Зростали побутові злочини.

Переглянути відеоролики:

 -  «Головні міфи в СРСР. «Лучшая в мірє» освіта, медицина, достаток, стабільність» 


«Огляд українських кіношедеврів 1960-1970-х років» 


                                                                     Гр.16

                                                         Історія Україн  

Тема уроку: Культура і духовне життя в Україні наприкінці 1950-х - першій половині 1960-х рр.. Шістдесятництво.             

Д/з: §8; проаналізувати умови розвитку культури в даний період; заповнити таблицю:

Реформи в освіті

Розвиток науки

Література

Мистецьке життя

Здобутки української діаспори

 

 

 

 

 

 

Перегляньте фрагмент з серії 105 циклу "Невідома Україна" (від 7-ї хвилини)


За п.4, опорним конспектом  і презентацією охарактеризувати явище "шістдесятництва":  


https://drive.google.com/file/d/14gFFdVxCL2MuVx7szAL-fMD8wCBx0Iti/view?usp=sharing

За п.6 порівняти етапи антицерковної політики влади

Рекомендую подивитися художній фільм про Василя Стуса   "Заборонений" (або "Птах душі"), знятий на реальних подіях:



Немає коментарів:

Дописати коментар