ЗАВДАННЯ за 11 грудня
Гр.13
Громадянська освіта
Тема: Політичні партії. Громадські організації і їх вплив на демократію. Громадянське суспільство та правова держава
Д/з: §22,23, вивчити нову термінологію, ознаки правової держави, структуру і завдання громадянського суспільства
Ознайомитися з презентаціями:
1) Політичні партії та громадські організації
https://drive.google.com/file/d/1DAHmC5MX4nsv5nngXcSGLbN1vkAUAGOk/view?usp=sharing
2) Правова держава
https://drive.google.com/file/d/1TMTqhiVrOdi696onyFvnwHO6QPJLN0KB/view?usp=sharing
3) Громадянське суспільство і правова держава
https://drive.google.com/file/d/1-fvAB5sdJokHOiotZ5oQ_9jgRleoblUy/view?usp=sharing
Д/з: §12,14; опрацювати опорний конспект теми"; підготувати презентацію "Життя номенклатури у роки "застою".
Розвиток
соціальної сфери в період «застою»
1. Основні етносоціальні процеси
в УРСР:
§ Загальна кількість населення – 51,7 млн .Зменшення темпів приросту населення удвічі, старіння нації.
§
Скорочення тривалості життя.
§
Депопуляція: переважання смертності над
народжуваністю.
§
Міграція робочої сили, особливо на новобудови
Сибіру й Далекого Сходу.
§
Урбанізація (у 1964 р. 2/3 населення
республіки мешкало у містах).
§
Скорочення чисельності сільських мешканців.
§
Зростання частки робітників: на поч. 80-х
рр.. – 1/2, в сер. 80-х – 2/3 працюючих.
§
Від'їзд євреїв до Ізраїлю (близько 350 тис.).
§
За 30 років частка українців в УРСР
зменшилася з 77% до 72%, а росіян – зросла з 17% до 22%.
(особливо
в Криму й великих містах).
Здобутки і проблеми у соціальній сфері
Позитивні
тенденції |
Негативні
тенденції |
- Підвищення життєвого рівня
населення України. - Збільшення мінімальної та
середньомісячної зарплатні, пенсій, стипендій, введення пенсій колгоспникам. - Покращення забезпечення
побутовою технікою. - Збільшення майже в 5 разів
загальної суми виплат та пільг за рахунок громадських фондів. - Введення в експлуатацію
значної кількості житла, шкіл, будинків культури. - Низькі ціни на житло та
комунальні послуги. - Безкоштовні медицина та
освіта. - Призначення грошової допомоги
малозабезпеченим сім'ям із неповнолітніми дітьми. - Безоплатне користування
підручниками в середній школі. - Поліпшення транспортного
обслуговування населення (дешевий проїзд, нові маршрути, відкриття
метрополітену в Харкові тощо) |
- Уповільнення темпів зростання
добробуту, відставання за якістю життя від сусідніх європейських країн. - Товарний дефіцит, спекуляція. - Недостатні розміри пенсій та
соціальних виплат. - Низька якість житла, великі
черги на його отримання, розподіл квартир за відсутності громадського
контролю. - Великий розрив у соціальному
забезпеченні села та міста. - Залишкове фінансування
соціальної сфери. - Недостатній розвиток
соціальної сфери села, від'їзд молоді в міста; збільшення кількості
неперспективних, «вимираючих» сіл. - Низька якість рівня охорони
здоров'я: у 1970 р. на неї виділялося 12,3 % бюджету, у 1985 р. — 9 %, природний приріст населення знизився
в 2,2 раза. - Прихована інфляція. - Зростання розриву між
життєвим рівнем звичайних громадян та «номенклатури». - Уповільнення темпів зростання
прибутків населення. |
- Номенклатура - панівна партійна еліта в СРСР, що цілком контролювала всі сфери життя
суспільства та користувалася великими пільгами і привілеями.
- Основні привілеї номенклатури:
- Власна
закрита система постачання продовольства й промтоварів.
- Зарплата
— у 2-3 рази вища за робітничу.
- Закриті
санаторії, поліклініки, лікарні, пансіонати тощо.
- Покращене
житло, спеціальна прислуга.
- Гарантія
навчання й престижної роботи для дітей.
- Моральний клімат у суспільстві у період
«застою»:
- Відбувалася криза суспільної свідомості.
- Відбувалися звуження демократії, бюрократичне
засилля, порушення законності, нехтування прав і свобод людини.
- Почала формуватися подвійна мораль радянського
суспільства.
- Зростав розрив між гаслами і реальними справами.
- Відновлювалися репресії проти інакомислячих.
- Широкого розмаху набули приписки на виробництві,
хабарництво, казнокрадство, формування мафіозних структур
і зрощування їх з державним апаратом. Особливо це
торкнулося торгівлі й правоохоронних органів.
- У суспільстві панували апатія, скептицизм,
зневіра в справедливість.
- Соціальним злом стало поширення алкоголізму і
п'янства.
- Зростали побутові злочини.
Переглянути відеоролики:
- «Головні міфи в СРСР. «Лучшая в мірє» освіта, медицина, достаток, стабільність»
- «Огляд українських кіношедеврів 1960-1970-х років»
Гр.16
Історія Україн
Тема уроку: Культура і духовне життя в Україні наприкінці 1950-х - першій половині 1960-х рр.. Шістдесятництво.
Д/з: §8; проаналізувати умови розвитку культури в даний період; заповнити таблицю:
Реформи в освіті | Розвиток науки | Література | Мистецьке життя | Здобутки української діаспори |
Перегляньте фрагмент з серії 105 циклу "Невідома Україна" (від 7-ї хвилини)
За п.4, опорним конспектом і презентацією охарактеризувати явище "шістдесятництва":
https://drive.google.com/file/d/14gFFdVxCL2MuVx7szAL-fMD8wCBx0Iti/view?usp=sharing
За п.6 порівняти етапи антицерковної політики влади
Рекомендую подивитися художній фільм про Василя Стуса "Заборонений" (або "Птах душі"), знятий на реальних подіях:
Немає коментарів:
Дописати коментар