Відкритий урок з курсу "Громадянська освіта"
В рамках Всеукраїнського тижня права, який традиційно приурочено до Міжнародного дня прав людини, у гр. №14 проведено відкритий урок з курсу "Громадянська освіта". Тема уроку: "Свобода слова і свобода мас-медіа".
Урок був спрямований на те, щоби навчити
учнів характеризувати свободу слова і свободу мас-медіа, показати їх важливу роль у
формуванні громадської думки, ознайомити зі станом свободи слова в Україні та світі; а також на розвиток в учнів критичного мислення, розуміння свободи слова і свободи мас-медіа як важливих критеріїв
демократичності суспільства, збагачення мовлення учнів новою суспільно-політичною термінологією та виховання в них почуття відповідальності за власні висловлювання та
поширення інформації, поваги до чужої думки. Методичною метою уроку було використання ефективних технологій та засобів для
опрацювання навчального
матеріалу та залучення учнів до педагогіки співробітництва.
На уроці учні працювали з текстом Конституції України та витягами з Загальної декларації прав людини та Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, в яких йдеться про свободу слова., ознайомилися з переліком законів щодо мас-медіа. Визначали найважливіші професійні якості та разом складали портрет сучасного журналіста. Як випереджальні завдання підготували інформацію про загиблих журналістів та переглянули презентацію «Пантеон слави української журналістики», довідалися про таких журналістів, як Вадим Бойко, Георгій Гонгадзе, Тарас Процюк, В'ячеслав Веремій, Павло Шеремет, Катерину Гандзюк, які писали правду про корупційні схеми, порушення закону можновладцями, викривали злочинні дії на різному рівні. Дали негативну оцінку такому явищу як цензура. З підручника та додаткових джерел дізналися про рейтинг України за індексом свободи преси (102-ге місце у світі), розглянули які проблеми не дають можливості піднятися вище у цьому рейтингу, почули цікаву інформацію про стан свободи слова в різних країнах світу та діяльність найвідоміших інформаційних агенств - українських, світових, регіональних.
На уроці використано різні дидактичі матеріали та освітні технології: презентації, опорні схеми та таблиці, "хмара слів", пазли, відеоролики.
Немає коментарів:
Дописати коментар