середу, 3 травня 2017 р.

ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО: 

3 травня 1880 року у Львові почала діяти перша в Україні трамвайна лінія, яка з'єднала головний залізничний вокзал по вулиці Городоцькій з Митною площею та Підзамчем. Через два дні в місті було відкрито два маршрути кінного трамваю.
       Першим трамваєм була конка - міська залізниця, вагони якої рухалися по дерев'яних рейках, що виступали на 15 см над рівнем вулиці і приводилися в рух тягловими тваринами (найчастіше кіньми).
     У 1878 році львівська міська рада оголосила конкурс на будівництво у місті трамвайного сполучення. Його виграла компанія з Трієсту «Societa Triestina Tramway», яка брала на себе будівництво та експлуатацію громадського транспорту, який через 25 років мав бути переданим у міську власність. 25 листопада 1879 року відбулася перша пробна поїздка трьома вагонами на Митній площі, а 3 травня 1880 року перший в Україні кінний трамвай виїхав на міський маршрут. Через два дні за проїзд почали брати плату - п'ять вагонів робили 19 поїздок на день по двох напрямках, залізничний вокзал — вулиця Городоцька — площа Митна і залізничний вокзал — Підзамче, рухаючись із середньою швидкістю 6,4 км/год по дубовій колії шириною 1 метр. 
      До 1889 року львівський трамвайний парк налічував 105 коней та 37 пасажирських і 3 вантажних вагони, які в середньому за рік перевозили 1 867 000 пасажирів. У 1906-1907 роках кінний трамвай перейшов у власність міста.
      Тим часом у 1893 році львівський магістрат оголосив тендер на будівництво ліній електричного трамваю та електростанції потужністю 400 кінських сил, який виграла віденська фірма «Сіменс&Гальське».   Будівництво лінії електричного трамваю почалося у вересні 1893 року, а 15 травня 1894 року між 1 і 2 годиною ночі відбулась пробна поїздка двома вагонами. 31 травня 1894 року до міського ярмарку у Львові було відкрито регулярний рух другого в Україні і четвертого в Австро-Угорщині електричного трамваю, який працював на трьох маршрутах, що рухались від сучасного проспекту Свободи до Стрийського парку, Личакова та залізничного вокзалу. У 1896 році місто викупило мережу електричного трамваю і електростанцію.
        У Києві кінний трамвай з'явився в 1891 році, паровий - у лютому 1892 року, а 2 травня 1892 року Київ став першим українським, першим у Російській імперії, десятим у Європі містом, де почав працювати електричний трамвай. Третім (після Києва і Львова) українським містом, де з'явився електричний трамвай, стали Чернівці (3 червня 1897 р.), четвертим - Катеринослав (нині - Дніпро, 26 червня 1897 р.), п'ятим - Кременчук (1899). У Москві травмвай з'явився в 1899 році, а в Санкт-Петербурзі - в 1907-у.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар