НОВА ПРОГРАМА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ДЛЯ ШКІЛ: ІСТОРІЯ ЖЕРТОВНИХ ГЕРОЇВ ЧИ ТАЛАНОВИТИХ ПЕРЕМОЖЦІВ?
Як на формування майбутніх громадян України вплине героїзація ОУН та УПА у підручниках історії? Які проблеми виникають, коли кримськотатарські діти читають у підручниках: єдине, що принесли їхні предки українцям - неволя та насилля? З якими історичними знаннями зі стін школи має вийти 16-річний підліток, а попросту – якою має бути програма викладання історії в школах?
У липні Міністерство освіти анонсувало нову програму викладання історії України у 10-11 класах. Фактично вона є поверненням до попередньої програми, яку в пік режиму Януковича відкинуло Міністерство Дмитра Табачника.
Учні знову почують про героїв Крут, Голодомор як геноцид, історію українського націоналістичного руху. Творці програми називають її націоспрямованою. Це можна вважати запізнілим здобутком Революції Гідності і вагомим кроком реформування освіти, однак є нюанс - програма фактично не міняє схему викладання історії України, яку вже давно і послідовно критикують десятки провідних істориків. Вони розробили альтернативну програму, про яку можна сказати, що вона аполітична і в перспективі має позбавити українців комплексу народу-жертви.
"Цензор.НЕТ" поговорив з ініціаторами обох концепцій. На наші питання відповіли Ганна Байкєніч, член робочої групи з розробки нової програми з історії України, та Георгій Касьянов, провідний український історик, який критикує викладання політизованої історії в школах.
Учні знову почують про героїв Крут, Голодомор як геноцид, історію українського націоналістичного руху. Творці програми називають її націоспрямованою. Це можна вважати запізнілим здобутком Революції Гідності і вагомим кроком реформування освіти, однак є нюанс - програма фактично не міняє схему викладання історії України, яку вже давно і послідовно критикують десятки провідних істориків. Вони розробили альтернативну програму, про яку можна сказати, що вона аполітична і в перспективі має позбавити українців комплексу народу-жертви.
"Цензор.НЕТ" поговорив з ініціаторами обох концепцій. На наші питання відповіли Ганна Байкєніч, член робочої групи з розробки нової програми з історії України, та Георгій Касьянов, провідний український історик, який критикує викладання політизованої історії в школах.
Немає коментарів:
Дописати коментар