Зараз замало бути добрим вчителем історії,
потрібно ще й мати здатність передати матеріал, знайти способи презентації, що
зрозуміють інші.
Результати
навчального процесу залежатимуть від постановки питань вчителя «Що я хочу щоб
учні вивчили», «Якщо я успішний, яких найвищих результатів я хочу отримати»!
«Що я викладаю», «Чи є ефективним моє викладання», «Чи розуміють мене учні».
Завданням сучасного
викладача історії є управління та вирішення конфліктних ситуацій, вміння
працювати в полікультурному, глобалізованому суспільстві.
Важливим для сучасного педагогічного простору єпитання, що стосується викладання чутливих питань на уроках історії.Сучасний
вчитель для викладання чутливих питань має володіти такими професійно-освітніми
складовими: знання предмету, знання методики, робота з історичними джерелами,
використання ІКТ, ораторське мистецтво. Він
має бути відкритим, чутливим, толерантним. Вивчення чутливих питань в історії немає зосереджуватися на отриманні
фактичних знань, а увага має приділятися формуванню цінностей.
В рамках різних семінарівобговорюються такі важливі питання:
ØРозробка ефективних методів і прийомів викладання
історії в сучасному мультикультурному суспільстві: європейський досвід і нові
виклики.
ØЯкими професійними компетентностями має володіти
вчитель історії ХХІ століття.
ØКритерії і технології оцінювання професійних
компетентностей сучасного вчителя історії.
ØМетодика формування знань, умінь і навичок вчителів
історії по розкриттю складних і чутливих питань на уроках історії в мультикультурному середовищі:
сучасні виклики і перспективи розвитку системи підготовки
Мультикультурне суспільство може
давати підгрунтя для можливих конфліктів. Це створює виклики у сучасному
суспільстві, які викристалізовується у історичній науці та освіті. Тому
необхідно визначити, як ці виклики відображено у змісті сучасної історичної
освіти, якими є необхідні професійні компетенції сучасного вчителя історії та
якими є критерії і технології оцінювання професійної діяльності вчителя.
Процес вивчення
історичних подій має складатися з таких кроків:
§Етап занурення в історичну епоху.
§Етап сприйняття інформації
§Етап примирення або поступок.
§Етап продуктивного мислення.
Необхідно
використовувати в навчальному процесі
різні джерела писемної та усної історії, а також
новітні методологічні підходи: цивілізаційний, аксіологічний, культурологічний, антропологічний, багатофакторний.Також слід
враховувати конкретний історичний регіон.
Сучасний вчитель насамперед має оволодіти
предметно-методичною компетентністю, яка включає систему теоретичних знань та практичних
методичних вмінь і яка стане підґрунтям формування навчальних компетенцій учнів.
Професійний портрет
вчителя має включати такі особисті та професійні якості: глибоке знання
предмету, здатність використовувати нові наукові здобутки і донести їх до
учнів, проектні вміння, комунікативність, толерантність, авторитетність,
об’єктивність в оцінці історичних подій, акторські навики, володіння
ораторським мистецтвом, вміння використовувати новітні інформаційні технологія,
дослідницькі вміння.
Необхідно знайти
оптимальний баланс між дисциплінами загальнонауковогоциклу та психолого - педагогічного циклу.
Професійний рівень
вчителя слід оцінювати за такими критеріями:
§Мотивація діяльності
§Змістовий аспект
§Практична діяльність
§Оцінка діяльності
§Проектний компонент (проектування майбутньої
діяльності на основі аналізу попередньої діяльності)
Немає коментарів:
Дописати коментар